KURS PRZYGOTOWAWCZY DLA KANDYDATÓW DO SZKÓŁ FILMOWYCH
KURS STACJONARNY
Termin: marzec-kwiecień 2025 Liczba godzin dydaktycznych: 72 Spotkania: piątki, soboty, niedziele
|
Limit miejsc: 20 osób
CENA: Opłata rekrutacyjna – 50 zł Wpisowe – 500 zł Cena kursu – 2000 zł Opłata rekrutacyjna i wpisowe są bezzwrotne. Płatność za kurs jest jednorazowa. |
POZNAJ KURS
Nasz kurs to klucz do spełnienia marzeń o studiach na prestiżowych szkołach filmowych w kraju i za granicą! Poprzez praktyczne ćwiczenia i inspirujące wykłady, prowadzone przez doświadczonych ekspertów z branży, odkryjesz tajemnice opowiadania za pomocą obrazu, nauczysz się tworzyć profesjonalne scenariusze oraz zgłębisz sztukę konstruowania filmowych narracji. Zabierzemy Cię fascynującą podróż przez historię i kulturę kina, podczas której poznasz zarówno klasyki, jak i najnowsze trendy kinematografii. Dzięki takiej dawce wiedzy i umiejętności drzwi wszystkich uczelni filmowych będą stały przed Tobą otworem!
POZNAJ WARSZAWSKĄ SZKOŁĘ FILMOWĄ
Uczelnia została utworzona w 2004 roku przez reżysera, scenarzystę i producenta Macieja Ślesickiego oraz aktora Bogusława Lindę. To wyjątkowy kompleks szkół filmowych, w ramach którego prowadzone są studia licencjackie i podyplomowe, studium policealne, kursy oraz liceum ogólnokształcące o profilu filmowym i kreacji gier wideo. W murach uczelni corocznie powstaje około 200 filmów studenckich, które zdobywają uznanie na festiwalach filmowych zarówno w krajach, jak i za granicą. Produkcje studentów uczelni były dwukrotnie nominowane do Oscara® – „Nasza klątwa” (reż. Tomasz Śliwiński) w 2015 oraz „Sukienka” (reż. Tadeusz Łysiak) w 2022. W globalnej dystrybucji na platformie Netflix obejrzeć można pierwszy pełnometrażowy film zrealizowany przez studentów i absolwentów uczelni – „kRAJ”. Za całokształt swojej działalności Warszawska Szkoła Filmowa została uhonorowana Nagrodą Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej w kategorii „Animacja kultury filmowej”.
KORZYŚCI
- Zdobędziesz niezbędną wiedzę i umiejętności. Dzięki przygotowaniu, jakie otrzymasz podczas kursu, niestraszne Ci będzie żadne zadanie rekrutacyjne!
- Poznasz historię ewolucji sztuki filmowej. Dobra znajomość teorii będzie stanowić twoją przewagę zarówno podczas rozmów kwalifikacyjnych, jak i w trakcie studiów.
- Dostaniesz feedback od profesjonalnych filmowców. Pod okiem ekspertów skonfrontujesz pomysły z wymogami branży i otrzymasz cenne wskazówki, jak wyróżnić się spośród innych kandydatów i błyszczeć na zajęciach.
- Wzmocnisz swoją pewność siebie. Dzięki wsparciu naszych prowadzących wykorzystasz w pełni swój potencjał i bez obaw złożysz aplikacje na najlepsze uczelnie filmowe.
- Zyskasz potężny zastrzyk inspiracji. Nasz kurs rozbudzi Twoją kreatywność i motywację do ciągłego rozwoju i podążania za marzeniami.
- Zbudujesz cenną sieć kontaktów. Spotkanie z innymi pasjonatami filmu pozwoli Ci na wymianę doświadczeń oraz otworzy przed Tobą nowe możliwości.
DLA KOGO JEST TEN KURS?
- Dla pasjonatów kina marzących o studiach na najlepszych uczelniach filmowych. Studia na filmówce to Twój cel? Pomożemy Ci go osiągnąć!
- Dla miłośników sztuki. Chcesz poszerzyć swoje horyzonty? Powiemy Ci, co warto czytać, znać i oglądać, by zgłębić wiedzę o świecie kultury i zabłysnąć przed komisją rekrutacyjną.
- Dla osób, które chcą zdobyć cenne umiejętności. Chcesz wiedzieć, jak podnieść jakość swoich projektów? Tutaj odkryjesz tajemnice fascynującego procesu twórczego i dostaniesz mnóstwo przydatnych wskazówek.
- Dla tych, którzy pragną zwiększyć pewność siebie. Masz obawy i boisz się podejść do rekrutacji? Rozwiejemy je i przygotujemy Cię do rozmowy kwalifikacyjnej.
PROGRAM KURSU
PRAKTYKA
- Foto-story. Jak ją zbudować? Wybór kadrów. Układ i kolejność zdjęć. Formy prezentacji. Przykłady narracji wizualnej. Omówienie prac słuchaczy.
- Mój pomysł na film dokumentalny i film fabularny. Co to jest treatment i eksplikacja? Jak je dobrze napisać? Omówienie prac słuchaczy.
- W ramach kursu słuchacze będą mogli stworzyć dwie opowieści fotograficzne oraz dwa pomysły na film, pod opieką różnych wykładowców.
WPROWADZENIE DO FILMU
- Konstrukcja opowieści filmowej. Skąd wziąć temat na film? Najważniejszy jest bohater – jak opowiadać o ludziach, by było to ciekawe?
- Narzędzia używane do poprowadzenia narracji filmowej. Krótka charakterystyka elementów języka filmowego. W jaki sposób reżyser czy operator powinien tych narzędzi używać, co one nam dają? Kamera jako narzędzie kreacji, kamera jako kanał komunikacji z widzem. Obraz i dźwięk jako równoważne środki wyrazu.
- Obraz w filmie i fotografii. Kompozycja kadru w filmie i fotografii oraz różnice w kompozycji kadru związane z dynamiką obrazu filmowego. Mocne punkty, plany, kadr. Światło w obrazie - rodzaje, cechy, znaczenie. Magia i nastrój światła. Znaczenie koloru. Spójność barw w narracji wizualnej.
KULTURA I HISTORIA KINA
- Filmy i książki, które trzeba znać. Jesteśmy częścią kultury i chcemy ją tworzyć, dlatego musimy wiedzieć, co zrobili inni przed nami.
- Historia filmu w skrócie. Kino nieme. Pionierzy kina. Jak narodziło się Hollywood? Kino klasyczne. Przełom dźwiękowy w kinie. Kino najnowsze. Mistrzowie kina. Polska: osiągnięcia kina niemego i kino moralnego niepokoju.
POZNAJ WYKŁADOWCÓW
MAREK BRODZKI reżyser filmowy
Reżyser, miedzy innymi serialu „Miasteczko” (TVN), filmu fabularnego i serialu „Wiedźmin”. Producent kreatywny serialu „Szpilki na giewoncie”. II reżyser współpracujący m.in. z Stephenem Spielbergiem, Andrzejem Wajdą, Romanem Polańskim, Volkerem Schloendorffem. Współpracował z niemiecką TV ZDF, dla której zrealizował wiele filmów jako reżyser części fabularnej w dokumentalnych filmach ZDF. Zrealizowany z jego udziałem film „Dramat Drezna” otrzymał nagrodę Emmy Award 2005. |
|
DR BARBARA PAWŁOWSKA reporterka, reżyserka filmów dokumentalnych
Prorektor ds. Studenckich Warszawskiej Szkoły Filmowej. Przez ponad 30 lat związana z TVP, kierowała m.in. Redakcją Filmu Dokumentalnego Programu 1 TVP, koprodukowała filmy, które zdobyły wiele nagród, m.in. „A gdyby tak się stało” Marcela Łozińskiego, „Królik po berlińsku” Bartosza Konopki, „Co w bagażu” Kazimierza Karabasza, „Argentyńska lekcja” i „Bracia” Wojciecha Staronia, „Ojciec i syn” Pawła i Marcela Łozińskich. Jest reżyserką między innymi filmu „Dasza”, za który dostała nagrodę główną jury w Kantonie oraz serii dokumentalnej „Przedszkolandia”, która była najlepiej oglądaną w historii telewizji serią dokumentalną (ponad 5 milionów widzów). Uczestniczka wielu pitchingów filmów dokumentalnych, a także jurorka festiwali, między innymi „Człowiek w zagrożeniu” i PRIX ITALIA. Przewodnicząc Sekcji Szkół Filmowych w KIPA, członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich, ekspertka PISF. Doktor Sztuk Filmowych i Teatralnych. |
|
MAŁGORZATA SOBIESZCZAŃSKA scenarzystka
Absolwentka Wiedzy o Teatrze w warszawskiej Akademii Teatralnej oraz Studium Scenariuszowego w Łódzkiej Szkole Filmowej. Autorka scenariuszy filmów fabularnych (za scenariusz filmu „Zgoda” otrzymała między innymi nagrodę w konkursie Script Pro), seriali, słuchowisk radiowych oraz dramatów. Za swoją pierwszą książkę „Z ostatniej chwili” otrzymała nominację do Wielkiego Kalibru oraz nagrodę w kategorii debiut. Książki „Kilka dni lata” oraz „Drugi koniec świata” przez kilka tygodni utrzymywały się na pierwszym miejscu na liście bestsellerów. Członkini Związku Zawodowego Scenarzystów Polskich – Gildii Scenarzystów – oraz grupy Kobiety Filmu. |
|
DR KATARZYNA BAŁDYGA filmoznawczyni
Doktor nauk humanistycznych, filmoznawca, polonista, redaktor. Jest autorką artykułów naukowych dotyczących literatury i filmu. Interesuje się kinem autorskim oraz problematyką związków sztuki i filozofii, a także miejscem tradycji w kulturze współczesnej. |
|
AGATA VERA SCHILLER fotografka, malarka
Absolwentka ASP w Poznaniu i Krakowie. Stopień doktora sztuki z fotografii uzyskała na warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Przez kilka lat mieszkała w Pekinie, związana była z tamtejszą społecznością artystyczną działającą wokół 798 Art Zone. Uczestniczka wielu wystaw indywidualnych i zbiorowych, w kraju i za granicą, w tym w Chaoyang Culture Center w Pekinie, Muzeum Etnograficznym w Warszawie i Galerii 42° w Czarnogórze. W 2014 roku wydała autorski fotoalbum „Skaza”. Jej prace znajdują się w prywatnych kolekcjach na całym świecie. Portrecistka ze szczególną specjalnością posługująca się materiałami polaroidowymi. Zawodowo fotografuje również wnętrza i still life. W malarstwie bliski jest jej ekspresjonizm abstrakcyjny. |
Chcesz zapisać się na kurs?
Skontaktuj się z nami mailowo!
✉️ aleksandratorunski@szkolafilmowa.pl
Aleksandra Toruński, Specjalistka ds. rekrutacji |
Kurs zostanie uruchomiony, gdy zapisze się min. 10 osób.